מתניידים עם קלנועית בגיל השלישי? כך תשמרו על פעילות השרירים

תוכן עניינים

הגיל השלישי מביא איתו במקרים רבים מאוד אתגרים חדשים. אחד מהם הוא היכולת להמשיך ולהתנייד ללא מגבלות על-מנת להמשיך ליהנות מהחיים, כשבמידת הצורך ניתן להיעזר בקלנועית. גם כשהתנועה מתבצעת באמצעות כלי רכב משוכלל שכזה, כדאי מאוד להמשיך להפעיל שרירים שונים – כמובן בהתאם למצב הפיזי – וכך לשמור על הגוף ובאמצעותו גם על הנפש ועל החיוניות והוויטאליות.

מה זה סרקופניה ולמה חשוב להיזהר מהתופעה?

סרקופניה היא אובדן הדרגתי של מסת שריר. היא נובעת מהיעדר פעילות גופנית, תזונה לקויה וגם שינויים הורמונליים עלולים להאיץ את האובדן המסוכן. כשכבר אי אפשר ללכת, ובפרט לא מרחקים משמעותיים, קלנועית מתקפלת נוחה היא כמובן פתרון מתבקש כדי שהאדם לא ייאלץ לבלות את כל ימיו כלוא בבית – אבל כשמתחילים להשתמש בכלי רכב זה הפעילות של השרירים פוחתת עוד יותר, והתוצאה עלולה להיות סרקופניה ובעקבותיה פגיעות מוגברת לנפילות, מחלות ועוד. בהתאם, ההמלצה היא לבנות תוכנית אימונים מותאמת אישית כדי לשמור על השרירים פעילים.

התעמלות ייעודית

דרך אחת יעילה במיוחד לשמור על פעילות השרירים החשובים, ולמעשה גם על כלי הדם והלב שתורמים אף הם לבריאות משופרת בגיל הזהב, היא באופן טבעי התעמלות. מדובר כמובן בהתעמלות שמיועדת לבני ובנות הגיל השלישי, כשבמקרה של אנשים שמתניידים עם קלנועית נדרשת התאמה מדויקת במיוחד בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.

שתי שיטות מומלצות לקהל המבוגר הן פלדנקרייז ופילאטיס. התרגילים שפותחו ע"י משה פלדנקרייז וג'וזף פילאטיס, כל אחד בנפרד כמובן, מספקים מענה מוצלח לקבוצות שרירים מגוונות והם בעיקר בנויים נכון כך שאין סכנת נזק לגוף (כל עוד מקפידים לבצע אותם נכון, רצוי עם הדרכה מקצועית).

השרירים שחשוב במיוחד להפעיל

השרירים שאותם חשוב במיוחד לשמור פעילים בגיל השלישי הם שרירי הליבה, שאחראים בין השאר על היציבה ותורמים גם לבריאות כללית טובה יותר. דגש נוסף הוא שרירי הגב שעובדים קשה מאוד לאורך השנים, תחת עומס רב. גם הישיבה על הקלנועית, ובפרט כשהיא ממושכת, מטילה עומס של ממש על השרירים בגב ולכן חשוב לדאוג שהם יישמרו במצב מיטבי. אם ניתן לחזק את שרירי הרגליים חשוב להקדיש גם להם תשומת לב.

תזונה נכונה

על-מנת שאפשר יהיה להפעיל את השרירים, נדרשת גם תזונה נכונה – עוד אתגר לא פשוט בגיל השלישי שבו התיאבון פוחת ולפעמים יש גם קשיים אובייקטיביים להכין אוכל מזין. כמות מספקת של חלבונים – ובפרט ממקורות בריאים כמו קטניות וקינואה וגם בשר רזה – היא הבסיס, ומרכיב הכרחי נוסף הוא מינרלים ו-ויטמינים שמצויים בפירות ובירקות. כמו כן רצוי לוודא שיש בגוף כמות נאותה של ויטמין D, ובפרט אם החשיפה לשמש – המקור העיקרי של ויטמין זה – מועטה. ניתן להיעזר בתוסף איכותי כדי שבגוף יהיה מספיק ויטמין D לצורך ספיגה מיטבית של סידן שמחזק את העצמות.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

טיפים לבחירת חברת הסעות תלמידים

אין אחריות יותר גדולה מאשר להסיע תלמידים לבית הספר. מהסיבה הזאת יהיה עליכם לבחור בקפידה את חברת ההסעות שתספק לכם את השירות הזה. תצטרכו להיות

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

טיפים לבחירת חברת הסעות תלמידים

אין אחריות יותר גדולה מאשר להסיע תלמידים לבית הספר. מהסיבה הזאת יהיה עליכם לבחור בקפידה את חברת ההסעות שתספק לכם את השירות הזה. תצטרכו להיות