קוד קופון: hava22 לכבוד השנה החדשה לזמן מוגבל!

מאלף כלבים מקצועי משיב, כיצד תזונת הכלב קשורה להתנהגותו?

תוכן עניינים

האם לתזונה של הכלב שלכם יש קשר להתנהגות שלו, והאם מאלף כלבים, מקצועי ככל שיהיה, יכול להתקשות לאלף את כלבכם בגלל העדר מרכיבי תזונה חיוניים? התשובות במאמר שלפניכם

בדיוק כמו בני האדם, גם הכלב שלכם זקוק לתזונה מאוזנת לבריאות ורווחה מיטביים. עם הזנה נכונה, הכלב שלכם יכול לגדול, להתפתח ולבצע פעילויות במרץ ובשמחה.

התזונה שתבחרו עבור הכלב שלכם עשויה להשפיע לא רק על בריאותו, אלא גם על התנהגותו. קיים קשר ברור בין תזונה מאוזנת ומתאימה מבחינה ביולוגית לבין התנהגות טובה. האיזון הנכון של תזונה איכותית יכול להפחית את רמות הלחץ של הכלב שלכם, לעזור לו להיות רגוע ונינוח יותר, ובאמצעות התזונה הנכונה שהגוף שלו זקוק לו, לכלב שלך תהיה פחות נטייה להפגין התנהגויות לא רצויות.

בהקשר זה, גם סוג המזון וגם מקור המזון צריך להיות איכותי. רוב התזונאים לבעלי חיים מסכימים, שתזונה מאוזנת ובריאה של כלבים צריכה להכיל רק מרכיבים איכותיים, ללא תוספות כמו צבעי מאכל, תוצרי לוואי לא מוגדרים של בעלי חיים או חומרים משמרים כימיים.

צרכים תזונתיים בסיסיים

  • חלבונים

"אבני הבניין לחיים" הם חלק מרקמת התא, ולכן חיוניים לבריאות הכלב. חלבון עוזר להגביר את האנרגיה של הכלב שלכם ולחדש את השרירים שלו.

כאשר חלבוני מזון מתעכלים, הם הופכים לתת-רכיבים קטנים יותר של החלבון הנקראים חומצות אמינו. "חלבון מלא" מספק את כל חומצות האמינו החיוניות שהכלב שלכם צריך כדי לשמור על בריאות תקינה. הם מבוססים על בעלי חיים וכוללים בשר, עוף, דגים וביצים. לא משנה מה מקור החלבון במזון הכלב שלכם, המזון האיכותי ביותר מכיל מרכיב עיקרי אחד לחלבון.

  • פחמימות

סיבים ועמילנים מספקים את הדלק ששומר על הכלב שלך בתנועה. פחמימות הופכות לגלוקוז, צורה טהורה של אנרגיה החיונית לחילוף החומרים האנרגטי של הכלב שלכם. כמו אצל בני אדם, גוף הכלב יכול להשתמש בגלוקוז באופן מיידי או לאחסן אותו בכבד ובשרירים לעת הצורך. כמו בני אדם, יותר מדי פחמימות יכולות להפוך לרקמת שומן.

בעוד שפחמימות מוסיפות נפח, מגוון וטעם לתזונת הכלבים, יש כלבים שאינם סובלים כמות גבוהה של פחמימות מדגנים ועלולים לפתח אלרגיות או להראות סימנים של מחסור בחלבון.

  • סיבים

למרות שאינם נחשבים חומר תזונתי, סיבים נחוצים לכלבים כדי לסייע לעיכול. עודף סיבים עלול לגרום לצואה רופפת או לשלשול, בעוד שמעט מדי עלול להוביל לעצירות או לצואה קשה יבשה. סיבים מופקים מצמחים (פירות וירקות) ודגנים המוכנים בצורה מסוימת (סובין). באופן כללי, מזונות עתירי סיבים אינם טובים לכלבים בעלי דרישות אנרגיה גבוהות, כגון גורים וכלבי עבודה, שכן יותר מדי סיבים עלולים לעכב את ספיגת המזון ולא לספק את האיזון התזונתי הנכון הדרוש לשמירה על פעילותם וצמיחתם.

  • שומנים

שומנים מספקים לכלב שלכם יותר מפי שניים מהאנרגיה של חלבונים או פחמימות. שומנים שמקורם מן החי ומשמנים צמחיים, חיוניים למבנה קרום התא, לייצור הורמונים מסוימים ולספיגה וניצול של ויטמינים מסוימים. הם  מקדמים עור ופרווה בריאים ומספקים לגוף בידוד והגנה לאיברים פנימיים. לבסוף, והכי חשוב, מנקודת מבטו של הכלב, השומנים תורמים רבות לטעמו של האוכל.

שומנים מורכבים מיחידות קטנות יותר הנקראות חומצות שומן, שתורמות לבריאות הכלב בדרכים שונות. חומצות שומן חיוניות, הכוללות אומגה 6 ואומגה 3 חייבות להיות מסופקות בתזונה מכיוון שלא ניתן לסנתז אותן בכמות מספקת דרך מערכת העיכול של הכלב. הן ניתנות לפעמים כתוספים כדי לסייע בלחלוח העור ובמניעת דלקות.

  • ויטמינים ומינרלים

ויטמינים ומינרלים הם חומרים מזינים שכל גוף חי דורש לגדילה והתפתחות תקינה. המינרלים ורוב הוויטמינים אינם מסונתזים בגוף, ולכן יש לספק אותם בתזונה של הכלב באופן מאוזן שמתאים לצרכיו.

ויטמינים הם חומרים אורגניים המצויים במקורות צמחיים ובעלי חיים, ומינרלים הם יסודות אנאורגניים המגיעים מכדור הארץ. בעלי חיים רוכשים את כל הוויטמינים והמינרלים שהם צריכים מהמזונות שהם אוכלים, ולכן אכילת תזונה מלאה ומאוזנת חיונית לבריאות טובה.

השפעות התזונה על התנהגות הכלב

תזונאים רבים של בעלי חיים מסכימים, שחוסר איזון בהתנהגותו של הכלב עלול לנבוע מחוסר איזון בתזונה שלו.

להלן כמה התנהגויות או מצבים לא רצויים שעלולים להיות קשורים לתזונת הכלב:

  • תת משקל או עודף משקל, פרווה שבירה יבשה, בעיות שיניים או נשימה שטחית.
  • הפרשת הורמוני לחץ, שעלולים לפגוע בתהליכי העיכול ולגרום לבעיות מעיים. במקרים מסויימים הכלב עלול להפגין סימנים של חרדת פרידה וכאב.
  • כלב שחסר לו חלבון איכותי או חומרים מזינים אחרים עלול להפגין מספר התנהגויות לא רצויות, כולל:
  • גניבת מזון מהשולחן
  • תוקפנות שקשורה למזון, פינוקים או צעצועים
  • חפירה למציאת חומרים מזינים שחסרים לו
  • אכילת אדמה בשל מחסור במינרלים
  • חיטוט בפחי אשפה
  • קופרופגיה (אכילת צואה) – בין אם שלו או של חיית מחמד אחרת
  • לעיסת עץ (כולל רהיטים), סלעים וחפצים אחרים ברחבי הבית והחצר
  • זלילת הארוחה של הכלב ולאחר מכן הקאה

כלבים של אהבה

כלבים הם יצורים חברתיים ובאופן טבעי זקוקים ומחפשים מנהיג חזק כדי להרגיש בטוחים בתוך המבנה החברתי שלהם. כדי שהכלב שלכם יראה אתכם כ"כלב מוביל" בתא המשפחתי שלכם, עליכם לקבוע כללים וליישם אותם בעקביות, ולשבח את ההתנהגות הטובה של הכלב שלכם. לכלבים יש שפה משלהם, וברגע שתבינו ותלמדו "לדבר" את שפת הכלב שלכם, תיהנו משנים רבות ומאושרות של זוגיות כלבית. עד שתלמדו את השפה, במידה ולכלב יש בעית התנהגות רצוי מאוד לפנות למאלף כלבים כיוון שזה יודע לתקשר עם כלבים ולהעביר להם את המסר שאתם לא מצליחים.

כל מי שחווה את השמחה הבלתי מרוסנת של אהבתו הבלתי מותנית של כלב שואף לעשות כל שביכולתנו כדי לספק לכלבו חיים מלאים ובריאים. הבנת הקשר החיוני בין תזונה והתנהגות היא גורם חשוב לכל בעלי הכלבים. תזונה בריאה, יחד עם טיפול נאות, פעילות גופנית, אימון ועזרה בריאה של אהבה הם כולם חלק מגישה הוליסטית לבריאות החבר הנאמן בעולם.

 

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.