קוד קופון: hava22 לכבוד השנה החדשה לזמן מוגבל!

כל מה שצריך לדעת כל סירוס כלבים וחתולים

תוכן עניינים

חיות המחמד שלנו הן חלק בלתי נפרד מהמשפחה, ולצד זאת שאנו דואגים להן למזון, שתייה וטיולים, עלינו גם לדאוג לבריאותם. סירוס כלבים וחתולים מומלץ על ידי וטרינרים ומחקרים מוכיחים שסירוס אף מאריך את חייהם של בעלי החיים ותורם לשיפור התנהגותי. במאמר זה ריכזנו עבורכם את על מה שצריך לדעת כל סירוס כלבים וחתולים.

 

סירוס כלבים וחתולים – מידע כללי

סירוס כלבים וחתולים הוא הליך כירורגי המתבצע בהרדמה מלאה והכלב או החתול חוזרים לתפקוד מלא תוך 24-48 שעות. ככל שההליך מתבצע בגיל צעיר יותר כך ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

 

סירוס כלבים וחתולים – כיצד ההליך מתנהל?

יש לקבוע תור לניתוח אצל הווטרינר כאשר חיית המחמד הגיעה לגיל 6 חודשים ולדאוג שהכלב או החתול יגיעו למרפאה לאחר שהיו בצום של 6 שעות. כפי שציינו מעלה, בעל החיים יהיה בהרדמה מלאה ולא יחוש שום כאב במהלך ההליך. לאחר מכן מחברים את הכלב או החתול למוניטור ולמכונת הרדמה משוכללת העוקבים אחר הנשימות ואחוז החמצן בדם. לאחר ביצוע הסירוס או העיקור חיית המחמד תעבור לחדר האשפוז שם תתאושש מההרדמה, ולאחר כמה שעות של התאוששות תשוחרר הביתה להתאוששות. כפי שכבר ציינו, חיית המחמד תחזור לתפקוד מלא תוך 24-48 שעות.

 

סירוס כלבים וחתולים – יתרונות

לסירוס כלבים וחתולים יתרונות רבים. עיקור נקבה הוא אמצעי חשוב המונע דלקות רחם וגידולים סרטניים בעטין. סירוס זכרים מפחית את הסיכויים ללקות בסרטן האשכים והערמונית.
לצד יתרונות בריאותיים, ישנם גם יתרונות המתבטאים בשיפור ההתנהגות של חיית המחמד:

  • סירוס כלבים וחתולים מונע בריחות ושוטטויות של בעל החיים
  • עיקור מונע דימום אצל כלבות וקולות רמים של חתולות בעת תקופת הייחום
  • הדחף המיני אצל כלבים וחתולים הוא הורמונלי בלבד, ואין להם תחושת חסך. בתקופת הייחום של חתולות או כלבות נוצרת התקהלות של זכרים סביבן היכולים לגרום למאבקים בין הזכרים, מה שיכול לגרום לפציעות קשות לכל אחד מבעלי החיים המעורבים.
  • מניעה של השמנה ושינויים התנהגותיים בתקופת הייחום. בעלי חיים שעברו סירוס או עיקור הם בעלי מזג נוח וטוב יותר. זכרים מסורסים הם פחות תוקפניים, והסירוס מונע את נטייתם לרדוף באופן כפייתי אחר נקבות, וכן מונע של סימון טריטוריה בשתן או נביחות.
  • מניעה של היריון לא רצוי – המלטת גורים אמנם יכולה להיות חוויה מרגשת בעבור המשפחה, אך עלינו לזכור שלצד היותם של הגורים חמודים להפליא, עלינו גם לדאוג להם ולעתידם. עלינו למצוא עבורם בתים נאותים שיטפלו בהם באהבה, משימה שיכולה להיות לא פשוטה לפעמים. לא היינו רוצים למצוא בית בעבור אחד הגורים ושבחלוף פרק זמן מסוים הגורים יועברו לארגונים למען בעלי חיים במקרה הטוב, או ייזרקו לרחוב במקרה הרע. ישנם עשרות אלפי כלבים וחתולים נטושים החיים בעמותות, הסגרים או ברחובות. לא היינו רוצים שיתווספו עוד.

למידע נוסף כנסו ל- https://www.mahmadi.co.il/

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.