קוד קופון: hava22 לכבוד השנה החדשה לזמן מוגבל!

איזה אוכל לא כדאי לתת לכלבים וחתולים?

תוכן עניינים

כבעלי חיות מחמד, אנו רוצים לספק לחברים הפרוותיים שלנו את התזונה הטובה ביותר כדי לשמור עליהם בריאים ומאושרים. עם זאת, כמה מזונות שאנו אוכלים עלולים להזיק ואף להיות רעילים לכלבים ולחתולים. במאמר זה, נבדוק איזה מזון אסור לתת לחיות המחמד שלך ומדוע חשוב להקפיד על התזונה של אוכל לחתולים ולכלבים.

 

שוקולד

שוקולד עלול להיות רעיל גם לכלבים וגם לחתולים. אפילו כמויות קטנות של שוקולד עלולות לגרום להקאות, שלשולים וצמא מוגזם. במקרים חמורים, זה יכול לגרום להתקפים, הפרעות קצב לב ואפילו מוות. שוקולד מריר ושוקולד אפייה לא ממותק, מכילים את הרמות הגבוהות ביותר של מה שמזיק לבעלי החיים והם המסוכנים ביותר.

 

בצל ושום

בצל ושום מכילים תרכובות שעלולות לפגוע בתאי דם אדומים אצל כלבים וחתולים, מה שמוביל לאנמיה. תסמינים של רעילות בצל או שום כוללים חולשה, עייפות וחניכיים חיוורות. תסמינים אלו עשויים להופיע רק מספר ימים לאחר הבליעה. אפילו כמויות קטנות של בצל ושום עלולות להזיק, וחשיפה ממושכת עלולה להוביל לבעיות בריאותיות חמורות.

 

ענבים וצימוקים

ענבים וצימוקים עלולים לגרום לאי ספיקת כליות אצל כלבים וחתולים. תסמינים של הרעלת ענבים או צימוקים כוללים הקאות, שלשולים ורפיון. במקרים חמורים, זה יכול להוביל לאי ספיקת כליות ואף למוות. התרכובת המדויקת בענבים ובצימוקים הגורמת לרעילות של בעלי החיים אינה ידועה, ולכן עדיף להימנע לחלוטין ממזונות אלו.

 

אבוקדו

אבוקדו מכיל פרסין, שעלול להיות רעיל לכלבים וחתולים. תסמינים של רעילות אבוקדו כוללים הקאות, שלשולים וקשיי נשימה. במקרים חמורים היא עלולה לגרום להצטברות נוזלים בחזה ואף למוות. גם גרעין האבוקדו מהווה סכנת חנק, אז הקפידו להרחיק אותו מחיות המחמד שלכם.

 

אלכוהול

אלכוהול עלול לגרום לשיכרון חושים, הקאות, שלשולים ואפילו מוות אצל כלבים וחתולים. אפילו כמויות קטנות של אלכוהול עלולות להזיק, וחיות מחמד רגישות הרבה יותר להשפעותיו מאשר בני אדם. חשוב להרחיק את כל המשקאות האלכוהוליים מהישג ידם של חיות המחמד שלכם.

 

אגוזי מקדמיה

אגוזי מקדמיה יכולים לגרום לחולשה, הקאות והיפותרמיה אצל כלבים. במקרים חמורים היא עלולה לגרום לרעד ואף לשיתוק. התרכובת המדויקת באגוזי מקדמיה הגורמת לרעילות אינה ידועה, ולכן עדיף להימנע לחלוטין מהאגוזים הללו.

 

קסיליטול

Xylitol הוא תחליף סוכר שנמצא בהרבה מסטיקים וסוכריות ללא סוכר. זה יכול לגרום לשחרור אינסולין, מה שמוביל להיפוגליקמיה (סוכר נמוך בדם) אצל כלבים. תסמינים של רעילות קסיליטול כוללים הקאות, אובדן קואורדינציה והתקפים. במקרים חמורים היא עלולה לגרום לאי ספיקת כבד ואף למוות. חשוב להרחיק את כל המוצרים המכילים קסיליטול מהישג ידם של חיות המחמד שלך.

 

מאכלים שומניים

מזונות שומניים כמו בייקון, נקניק ומזון מטוגן עלולים לגרום לדלקת לבלב אצל כלבים וחתולים. דלקת הלבלב עלולה לגרום להקאות, שלשולים וכאבי בטן. במקרים חמורים, זה יכול להוביל להלם ואף למוות. חשוב להגביל את צריכת המזון השומני של חיית המחמד שלך ולהימנע מלתת להם שאריות מהשולחן.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.