קוד קופון: hava22 לכבוד השנה החדשה לזמן מוגבל!

איך בוחרים אוכל איכותי לכלבים?

תוכן עניינים

כל אדם יודע שחשוב מאוד להקפיד על המזון שהוא מכניס לגופו. למזון שאנו צורכים יש השפעה מהותית על הבריאות שלנו, על ההתפתחות הגופנית, על מניעת מחלות שונות ועוד. בדיוק כפי שכל אדם מקפיד על תזונה בריאה עבורו, חשוב מאוד לדעת כי יש חשיבות ברורה לאוכל בריא ומזין עבור כלבים. על כן, אם יש לכם כלב, במקום להאכיל אותו באוכל שאתם אוכלים או בכל מאכל שהוא רוצה לאוכל, חשוב שתדעו כי לבחירת מזון איכותי עבורו יש השפעה קריטית על הבריאות שלו ועל ההתפתחות שלו.

בבואכם לבחור אוכל עבור הכלב שלכם, חשוב שתדעו כי עליכם לבחור את האוכל שיהיה בו איזון בין הטעם האישי של הכלב שלכם לבין הצרכים התזונתיים שלו. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות בחירת אוכל לכלבים בצורה הטובה ביותר.

 

בדיקת תווית המזון

אחד הפרמטרים שעליכם לשים עליו דגש כאשר אתם מעוניינים לרכוש אוכל לכלבים הוא התווית המצויה על המוצר. התווית מתארת למעשה את ההצהרות התזונתיות של המזון. יש לחפש את ההצהרות אשר מותאמות לשלב בחיים של הכלב שלכם. אם מדובר על מזון לגורים חשוב מאוד לוודא כי יש הצהרה ברורה בתווית כי מדובר על מזון המתאים לגורים. מעבר לכך, יש צורך לוודא כי המזון מותאם לגיל של הכלב שלכם, לגודל שלו, לגזע שלו ולמשקל שלו ככלב בוגר. כמובן שיש צורך לבדוק האם יש התאמות מיוחדות במזון לרבות: תמיכה בהתפתחות התקינה של הכלב, חיזוק המערכת החיסונית שלו, שמירה על בריאות מערכת העיכול. כדאי לדעת כי כיום ניתן למצוא אוכל רפואי לכלבים אשר מתאים לכלבים הסובלים ממחלות שונות וגם את זה יש צורך לבדוק בתווית.

 

איזה סוגי מזון ניתן למצוא עבור כלבים?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי מזון הרלוונטי עבור כלבים. אם תיכנסו לחנות המציעה מוצרים לחיות, תתוודעו למגוון המדובר ולא פעם יהיה לכם קשה לקבל החלטה בשל המגוון. חשוב שתדעו כי המזונות היבשים מחולקים בהתאם לגיל של הכלב, לפי צורך מיוחד כגון: עליה במשקל, רגישות מערכת עיכול או רגישות של העור ועוד. בשלב הראשון בחייו של הגור עליו לקבל מזון גורים וכאשר הוא מסיים את שלבי ההתפתחות שלו, ניתן להעביר אותו לתזונה אשר מתאימה לכלב בוגר. המטרה היא להתאים את התזונה לכל סוג של כלב כך שההתפתחות שלו תהיה תקינה ותהיה לו אפשרות לחיות את חייו בצורה בריאה ושמחה.

 

המרכיבים

כמובן שחשוב מאוד לבדוק את המרכיבים שיש באוכל המוצע לכלב, כאשר לרוב החלבון יצוין במרכיב הראשון בשק האוכל ויציין כמה חלבונים יש במזון. חלבון בונה לכלבים את השריר ועל כן, כדאי לבחור במזון אשר מכיל אחוז גבוה של חלבון. אחוזי החלבון ישתנו בהתאם ליצרן, אל חשוב לדעת כי מזון כלבים איכותי לכלב בוגר יכיל 24 ל28 אחוזי חלבון ואילו במזון של גורי כלבים אחוז החלבון יהיה סביב 30 אחוז. אם מדובר על כלב אתלט מומלץ מאוד שהוא יאכל אוכל עשיר בחלבון.

מרכיב חשוב שני באוכל של כלבים הוא שומן. בכל מזון כלבים ישנו מרכיב שומני אשר תורם לפרווה של הכלב ולתפקוד הכללי שלו. במזון איכותי יהיה 12 אחוזים של שומן במזון לכלבים בוגרים ובמזון של גורי כלבים יהיה 20 אחוזי שומן. במזון אשר מתאים לכלבים בוגרים יהיה לרוב בין 8 ל10 אחוזי שומן.

חשוב לדעת כי אחוזי חלבון ביחס לאחוזי שומן מהווים את ההבדלים העיקריים אשר מבדילים בין מזון כלבים איכותי למזון כלבים בסיסי. חשוב לבחון את סדר המרכיבים הללו במזון לכלבים ולוודא כי יש מספיק מהם בהתאם לגיל הכלב, הגזע שלו, רמת הפעילות שלו.

עוד מרכיב שיש באוכל לכלבים הוא דגנים, אך חשוב מאוד להבין כי הדגנים שמים במזון המדובר על מנת להפחית את עלויות הייצור שלו, הערך שלו הוא רק בפירוק החלבון והוויטמינים המצויים באוכל.

 

התאמת האוכל לשלב בחיים של הכלב

כאשר כלב מוציא הרבה אנרגיות, הרי שהוא צריך יותר קלוריות, שומן, מינרלים וויטמינים אשר יסייעו לו להתפתח ולגדול ועל כן, גור או כלב צעיר, ידרוש אוכל ספציפי המתאים לגילו ומכיל את המרכיבים הללו במינון המתאים.

כאשר הכלב מתבגר, לרוב בגיל שנה, הוא כבר יכול לאכול אוכל שמתאים לבוגרים שיספק לו את כמות החלבונים, הפחמימות, נוגדי החמון והוויטמינים שהוא זקוק להם.

כאשר הכלב מתבגר עוד ומגיע לגיל 8, יש לרכוש עבורו אוכל עם פחות קלוריות ויותר וויטמינים וחלבונים. כמובן שחשוב מאוד לבדוק שהכלב איננו רגיש לשום סוג של מזון ולרכוש את האוכל גם בהתאם להעדפה האישית שלו. לא כל כלב יסכים לאכול כל סוג של אוכל ולא כדאי להכריח אותו לאוכל משהו שהוא לא מוצא טעים.

בסופו של דבר, חשוב מאוד לרכוש אוכל לכלב בחנות הטובה ביותר, אשר מציעה את המותגים המובילים והאיכותיים ביותר במזון לכלבים וזאת בכדי להבטיח את הבריאות של הכלב שלכם וההתפתחות התקינה שלו.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

כלב

שפת גוף של כלבים – כיצד להבין אותה?

אחד החלקים הבולטים ביותר בשפת הגוף של הכלב הוא הזנב שלו. מכשכש בזנב לא תמיד אומר כלב שמח; המהירות והגובה של הכישוף יכולים להצביע על רגשות שונים. זנב גבוה ונוקשה יכול להיות סימן לתוקפנות או דומיננטיות, בעוד שזנב נמוך ואחוז עשוי להעיד על פחד או כניעה.